16. februar 2007

Fisketur på Kroodden 01.05 2003

Vi kjørte ut mot Kroodden i syvtida, og været var aldeles nydelig, bortsett fra at det blåste noe så inn i hampen. Vi fikk prøvd ut mange interessante fiskeplasser og fisken viste seg å være svært så bitevillig.

Fishermans Friend klarte ikke å følge opp sin gode trend – og ble på denne turen uten fisk. Ikke en gang havets sølv, som han har vist seg å overliste gang på gang, virket særlig interessert. Jeg, på den annen side, kunne notere meg ca 5.kg med torsk og sei – i tillegg til at jeg denne gangen faktisk klarte å overliste sjøørretten. (til og med uten bruk av håven!)

Jeg følte derfor at jeg fikk en stakkarslig hevn fra katastrofene kvelden før da jeg presterte å miste først en sjøørret på ca 1,5 kg, og deretter en på godt over halvkiloen.

For journalen så må det for øvrig nevnes at vi også prøvde lykken på Møvik – uten at dette gav nevneverdige resultater. Det var nemlig nå blitt så sent på kvelden at det var bekkmørkt. Vi drog derfor hjem da klokken godt og vel hadde passert 23.00. Mer var det vel ikke å si om årets 3. fisketur etter sjøørret.

Skitt fiske!!

Ingen kommentarer: