25. februar 2007

2005: Voievann viser seg fra sin beste side!!

Det var en var var juli kveld, helt vindstille, da to to ivrige fiskere bestemte seg for å prøve det beryktede vannet vi har kalt voievannet. Fin fisk har blitt tatt her før, men forventningene var ikke helt på topp siden fangsten i dette vannet har vært dårlig de siste årene. Allikevel så vi frem til en kveld med fiskestanga i hånda og muligheten for litt fiske sammen. For den godeste Lucky Løkken var muligheten for litt fiske ekstra godt siden han egentlig skulle vært i bryllup denne kvelden, men når ikke brudeparet møter opp er det jo like greit å ta en fiske tur.



At det ble fisketur angret vi ikke på, i løpet av et par timer ble 12 ørret landet denne kvelden. Den største var nok opp mot 700 gram, men de fleste fiskene var på ca halvkiloen. Fisken ble fanget rundt hele vannet og det nappet som regel på de første kastene på en ny plass.

Vi var mildt sagt fornøyd med denne turen!!

2 kommentarer:

Flying Fisherman sa...

Husker godt denne turen selv om jeg ikke var med. Tror Monica og jeg hadde besøk i leiligheten av Moen og Hege, også kom dere innom en liten tur for å vise den flotte fangsten.

Ble rimelig lang i maska da jeg så de storvokste og grove ørretene, og angret på at jeg ikke var med?

Voievann er virkelig et vann som holder hva det lover (eller mer). Gleder meg til å prøve fluestanga der i vår.

Skitt Fiske!!

Flying Fisherman sa...

Bildene var riktig flotte!! Skikkelig gøy å se bilder fra turene.

Skitt fiske!!