16. februar 2007

Fisketur 27.04 2003 - En kald fornøyelse

Etter den særdeles vellykkede turen for tre dager tilbake, bestemte vi oss altså for å prøve igjen – denne gangen på Hamresanden (et sted som vekker gode minner fra i fjor sommer hvor jeg håvet en fin sjøørret på hele 2.7 kg!!!)

Været kunne imidlertid vært bedre, men som den velkjente klisjeen sier: ”Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær”. Med disse visdomsord på hjernen kjørte vi av gårde fra Vågsbygd veldig tidlig denne søndags morgen (klokken var faktisk bare 5.00)

Det skulle vise seg å bli kaldt – huff så kaldt – og både Fishermans Friend og jeg lengtet mot vår og sommer. Samtidig så måtte vi hovmodig konstatere at våren ikke ennå har kommet i sin fulle blomst – men det er nok ikke så lenge til.

Utstyrt med vadere (som planlagt i forrige journal-skriv) vasset vi ut så langt vi kunne på Hamresanden i håp om å nå ut dit hvor de riktig store beistene ferdes. Beist vet jeg nå ikke – men Fishermans Friend ble nok en gang den eneste av oss som klarte å lure havets dronning i det sure regnværet.

Etter endt fiske (ca. kl 12.30) hadde jeg fremdeles ikke fått fisk – men Fishermans Friend hadde fått to: En sjøørret på knappe halv-kiloen og en torsk på rundt halvannen. Napp hadde jeg derimot nok av, og en av de riktig store fattet interesse for flueopphenget jeg fisket med.

Dette var fisketur nr. 2 etter sjøørret for året, og den klarte å leve opp til forventningene – noe oppfølgere sjelden klarer. Neste tur blir forhåpentligvis f.k Torsdag, og da retter vi snutene mot Møvig og Kroodden i jakten på det blanke sølv.

Skitt Fiske!!!

Ingen kommentarer: