25. februar 2007

2005: ENDELIG!!

Siden fiskekameratene mine var opptatt med diverse andre ufornuftige ting ble det til at jeg alene dro ut på fisketur denne ettermiddagen. Været var som det pleier å være når juli måned går mot slutten, dvs varmt og noen få skyer på himmelen. Turen denne dagen gikk til Otra sone 5a, og det kan nevnes at det var andre gangen jeg fisket her. Jeg tok plass på motsatt side av badeplassen, der det forsatt var en god del badefolk igjen. Etter bunn-napp, tap av sluk og diverse sluk bytte ble en 27 grams gull og sort møresilda festet til enden av snøret. Dette viste seg å være det klokeste jeg har gjort i min fiskekarriere. For noen kast senere røsket det i stanga, det var en helt fantastisk følelse å se fisken, men samtidig var jeg livredd for å miste den. Landingen gikk bra selv om jeg var alene og gjett om jeg var fornøyd. Det ble raskt et par skryte telefoner til to fiskekompiser som jeg håper ble en smule misunnelig selv om fisken bare veide 1,8 kilo. Alikevel min føste laks og det var jeg fornøyd med.






1 kommentar:

Flying Fisherman sa...

Det er dette jeg mener!! Takk til Fisher King for to meget gode innlegg, med bilder attpåtil!!

Meget flott fisk jeg ser på bildet, men jeg tror og håper at rekorden ryker denne sesongen. Ellers så har jo meg og Lucky Løkken også rekorder som ikke skal stå lenge.

Mener ikke å stresse med bilder og sånn, men dere skjønner vel begge pointet med denne bloggen/dagboken? Viktig å dokumentere minnene for ettertiden mens de fremdeles er nogenlunde ferske.

Fremdeles innesnødd på sørlandet, så fiske blir det lite av.

Skitt fiske!!