24. februar 2007

Ett steg lengre

Heisann skittfiskere!

Tenkte jeg skulle komme med en oppfordring til oss alle. Jeg har tidligere tatt til ordet for å avskaffe spinnfisket helt. Dette blir selvsagt helt feil. En dyktig fisker tar selvsagt i bruk alle teknikker. Det eneste jeg oppfordrer til, er imidlertid utvkling. For min egen del vil jeg prøve å gå på noen kurs nå til sommeren/høsten. Jeg tenker da selvsagt på fluekasting og den "vitenskap" som så og si følger med. Det er på tide å ta det hele ett steg lengre. Dette kan koste litt, men det for så være. Man får ta det litt i flere omganger. Et alminnelig grunnkurs for så å øvekaste i etterkant får bli starten på noe nytt. Jeg vet at de f.eks har øvingskvelder i hallen på Odderøya. Dette hjelper lite for min del, men for deg Flying fisherman burde jo dette være litt av en mulighet. Det er dessuten gratis!! Tror fisket også kan bli litt mer innholdsrikt på denne måten. Jeg melder meg inn i Oslos sportsfiskere i løpet av våren. Da får jeg det meste av opplæring gratis mot å betale en årsavgift på kr. 500. Hva Fisher King gjør fremover vet jeg ikke, men kanskje han har lyst til meddele dette selv. Hvor er det blitt av Fisher King forresten?

4 kommentarer:

Fisher Flopp! sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fisher Flopp! sa...

Hva fisher king gjør fremover er det ingen som vet... blir jo arbeidsledig sånn ca 19 juni så det blir stas!!

Blir vel heller ikke noe fiske før den tid heller, og noe flue shite gidder jeg i hvertfall ikke begynne med! Sier bare som Mikke "varför stå och veva med ett flugspö när man kan ta dom på drag, mycket mer effektiv"

PS hils Per Gunnar fra meg, han virket som en knakendes kjekk kar!

Flying Fisherman sa...

En arbeidsledig som Ingeniør, Fisher King?? Det skulle jeg jammen meg likt å sett!!

Er enig med deg i det du sier Lucky Løkken, og jeg skal følge i samme sporet. Blir hovedsakelig fluefiske for min del framover - får jo ikke noe fisk allikevel (så kanskje det er DET som skal til).

Ellers så handler det jo som sagt om utvikling, og ikke glem det viktigste: nemlig å ha det moro! Antall fisk, fisketeknikker, utstyr og Hot-spots får heller komme i andre rekke.

Når tid var dette fluefiske-kurset i Kr.Sand Lucky? Du er tydeligvis oppdatert.

Lucky Løkken sa...

Grønnberg arrangerer kurs fast hver vår. Det vet jeg fordi jeg spurte i jula! Da sa Mr. Grønnberg at det var faste kvelder med fluekasting i Odderneshallen som visst nok skulle være gratis. Jeg vet også at disse kastekveldene normalt pleier å koste litt ettersom de har det samme opplegget i Oslo. Med andre ord; det er en sabla fin mulighet til å lære seg grunnteknikk uten å betale ei krone..