5. mai 2008

Løkken er i live...

Ærede Lakselorder,

Mens vi teller knapper til laksesesongen braker løs 01.juni kan jeg meddele følgende nyhet. Lucky Løkken, vår emigrerte sørlending, er i live. Han gav livssignal fra seg nå rett før helga, og det som er enda mer gledelig: han kommer ned en tur til sørlandet fom ca. 13.mai..

I den anledning (at 3 av 4 lakselorder er samlet samtidig) må det nok feires med en fisketur eller to. Foreslår en tur til Høvåg/Lillesandstraktene hvor Floppen og undertegnede har vimset mye rundt i det siste. Forventningene bør være store etter de siste to turene - så her er det bare å glede seg.

En annen (dårlig) nyhet er at vi nok må belage oss på å fiske fra land store deler av denne sesongen. Stella er fremdeles lekk som ei sil, men det er jo som kjent håp i hengende snøre. Skal få eksperthjelp til å kikke på ho, og viser dette seg å bli for dyrt - så blir det gaffateip og superlim for alle penga. Håper å kunne sjøsette "vraget" innen medio juni, men da er det nok laksefiske som opptar de fleste av oss.

Kom med noen innspill angående neste tur!

Skitt Fiske!!

3 kommentarer:

Fisher Flopp! sa...

At det er liv i løkken vet jeg veldig godt, men hvis man ser på bloggen virker det som det kun er den kjedelige lov-paragraf, juss lesende delen... Dette tenkte jeg gjøre noe med. Har derfor invitert meg selv til Oslo kommende helg og jeg tar med meg Fiskestang!!! Løkken har derfor fått i oppgave å finne noen bra fiskeplasser, både i fersk- og saltvann slik at jeg ikke havner opp sittende dritings på trappa til det nye operhuset med fiskestanga i hånda!!

På hjemmebane har jo floppen levert godkjente resultater så langt i år, nå gjenstår det å se om han kan prestere på bortebane... Hvis det blir noe fiske vil det selvsagt komme fyldige referat her på bloggen!! Så følg med.

Hva sier Flying til en kveldstur denne uka? Kanskje på tid å prøve litt i ferskvann??

Flying Fisherman sa...

Tja?? Oss medlemmer av det fabelaktige Forum "Lakselordene" venter i spenning... KAN virkelig Floppen levere også på bortebane?? Husk fiskestanga, Floppen!! Hørte rykter om at en viss person (skal ikke nevne navn) presterte å glemme nøklene på postkontoret i Vågsbygd i går??? Informasjonen kommer fra svært pålitelige kilder. Begynte du ikke å lure når du kom til bilen og oppdaget at du ikke hadde nøkler?? Spøk til side: Forventer et fyldig blogginnlegg i etterkant av Oslo-turen, aller helst med bilder av grov fisk. Svikter Løkken (mistenker at han er langt unna toppform) så er alt opp til deg.

Skitt fiske, Skitfiskare!

Fisher Flopp! sa...

Ja, det går sikkert noen rykter om den lille episoden der... Det kan også nevnes at denne person ikke rakk helt til bilen før han fortvilet oppdaget at noe var savnet. Ryktene skal da ha det til at denne personen små løp, lettere stresset, tilbake til Postkontoret som han ante var stedet for den lille forglemmelsen. Der skal ryktene ha det til, tipper jeg, at de var iferd med å stenge og dermed hadde levert bilnøylene inn til nabobutikken, en viss brillebutikk. Her, igjen bare et tips, kommer din svært så pålitelige kilde inn i bildet.. Hennes oppgrag ifølge post-kjerringen var å være på utkikk etter noen som løp frem og tilbake utenfor butikken... Men ryktene jeg har hørt sier at personen som glemte bilnøylene rakk tilbake til postkontoret og fikk beskjed hvor nøylene var...

Nei, så hva denne personen får med meg av ting når jeg skal noe sted er svært uvisst virker det som, men jeg har mine anelser om at fiskeutstyr er han nok svært så nøye med...Vi får se!!