27. februar 2008

Hvor går neste tur???

Ærede Lakselorder,

Jeg sier meg enig med Floppen: "Det er godt å være i gang"! Og for at Løkken skal bli riktig så misunnelig der han sitter i storby-oslo, foreslår jeg at sørlendingene blandt oss investerer litt tid på å få salmo trutta av akseptabel storleik. Sorry Løkken. Sørlending blir du først når du omsider vender nesen mot syd igjen. Og forresten... Det finnes flotte eksemplarer av salmo trutta på østlandet også (når tid kan vi vente en fyldig rapport).


Spøk og hetsing til side. Floppen gjorde meg oppmerksom på noen blogginnlegg som undertegnede postet i fjor. Husker også godt at vi alle var fulle av godvilje og mente at disse stedene (markert på kartene) fortjente et besøk. Graden av resultatoppnåelse så lang er heller dårlig - men vi lakselorder er jo som kjent udugelige og sånt sett ubrukelige til det meste. Dette synes jeg blir for galt.


Foreslår derfor at vi vier de fiskeplassene som IKKE er markert med grå sirkel noen flere timer. Nysgjerrigheten og utforskelsestrangen kan godt bli litt større. Ikke minst tror jeg søm-siden av byen har mye godt fiske å by på. Neste tur bør derfor gå til Rona eller eventuelt Fuglevika. Do you follow me Floppen??


Som en ser av kartet ovenfor er det få plasser Øst for Kristiansand som hittil er utforsket, og det er vel egentlig kun Hamresanden vi har rukket å bli kjent med. Dette skal vi forandre på i løpet av de neste månedene.

Skitt fiske.... så ses vi....."der elven renner".

1 kommentar:

Flying Fisherman sa...

LAKSELORDENE (Copyright 2003) fraskriver seg alt juridisk ansvar for hetsing av egne medlemmer og andre blogglesere. LAKSELORDENE føler ikke, slik som Bondevik og kongen, at mobbing er et stort problem i det norske samfunn.

"Go fish, not make war" så blir verden litt mer trivelig for oss alle.