24. august 2007

Nytt forsøk i Voievannet

Ærede lakselorder,
Tok meg en liten fisketur med fluestanga i går kveld, og det skulle jeg ikke angre på. Ingen tvil om at vannet huser grov fisk - så massevis av vakende fisk i kilostørrelsen - og den ene var helt enorm. Den fulgte etter tørrflua mi, men fikk den ikke til å bite. Seriøst: ryggen var brei altså... Tipper den var rundt 2-3 kilo, og dette er ikke tull engang.

Har også funnet ut at vannet huser gullfisk, eller rettere sagt Gullvederbuk, en fisk som ikke hører naturlig hjemme i vannet.

Uansett. Resultatet etter 1 times fiske ble 3 stk smellfeite fisk på rundt 4-5 hekto - og det var stas å få disse på ultralett fluestang. Videre så må jeg få sagt at vannet kokte av fisk, og det vaket hele tiden.

Prøvde meg også litt på andre siden (les: i sivkanten), men måtte snart gi opp. Ramlet nedi et hull og ble våt opp til livhøyde - så jeg pakket sammen sakene og kjørte hjem.

Skitt Fiske!!!

Ingen kommentarer: