3. mars 2008

Om ulovlig garnfiske....

Ærede Lakselorder,

La meg først gratulere Floppen med flott fangst i dag ettermiddag/kveld! Gleder meg til å få denne fiskens far eller bestefar på besøk. Er også gledelig å lese at Odderøya leverer varene. Hot Spotten vår har gitt full klaff for tredje gang på rad.

Mindre gledelig er det å lese om åpenbart ulovelig garnfiske på Hamresanden. Håper at vår advokatvenn Lucky Løkken kan komme på banen med et juridisk blogginnlegg i løpet av den nære fremtid - for dette er altså ikke mitt felt. Det er imidlertid min klare mening at dette garnet må være ulovelig oppsatt. Er en del minimumskrav som må være oppfylt for at garnet skal kunne regnes som lovlig. (disse er løst basert på mitt alzheimer-rammede hode)

1)Garnet må være merket med navn og N-nummer.
2)Den som setter garn må ha rett til dette.
3) Krav til maskevidden.
4) Krav til type garn m.m
5) Krav til dybe hvor garnet plasseres... m.m

Nå gir du ikke masse info her Floppen, men regner med at Lucky Løkken ser på saken. Anbefaler deg å kontakte de rette instanser - tror det må være politiet. Det kan uansett ikke skade å rapportere tilfellet.

Sjekk følgende link: http://www.ulovligegarn.no/view/article/?aid=5

Skitt fiske - og ønske om et garn fult av fjesing til de som bedriver ulovelig garnfiske.

Ingen kommentarer: