2. juni 2008

Tida Fremover...

Hei og Hå Ærede Lakselorder!

På tid med noen nye turer fremover syns jeg! Spørsmålet er hvor og når...

Hvordan går det med båtpussen? Beklager at jeg ikke hadde anledning til å hjelp i forrige uke, men jeg står til disposisjon nå hvis det fortsatt er aktuelt.

Kan forøvrig fortelle at et flott eksemplar av salmo trutta ble observert inne på grunna her i korsvika idag. Holdt nesten på å sette kaffen i halsen...

Når det gjelder en eventuell tur til Kvinesdal har jeg anledning de nærmeste to helgene, dvs 6-8 og 13-15. Ellers kunne vi prøvd oss på otra-laksen (sone 3??) eller otra-ørreten i sone 1.

Hva sier du Flying Fisherman?

Kanskje vi kan få litt ordentlig fisk igjen...

2 kommentarer:

Flying Fisherman sa...

Heisann Floppen...

Du har altså ikke anledning uka etter, dvs fra fredag 20 - søndag 22??

Var i Kvinesdal i helgen, og lakseoppgangen er så langt moderat. Vi har alt å vinne på å fiske så sent i juni som mulig all den tid vi ikke kan fiske i juli / august... Er du enig??

Førstkommende helg samt helgen etter går nok med til å pusse på båten. Satser på å få den på vann i løpet av lørdag 14/06. Håper du har anledning til å hjelpe til litt nå til helgen...

Altså....Hvis alt går etter planen: Dorgetur lørdag eller søndag i neste uke. Kvinesdalstur helgen etter???

Otra må selvsagt ikke forbli uprøvd. Vi får komme tilbake til en dato som kan passe - kanskje søndag f.k??

Fisher Flopp! sa...

Nei, tror ikke jeg har anlednig 20 - 22. Lakseoppgangen er vel nokså moderat i juni uansett når man måtte fiske. Vi får jo bare se det an hvis det frister. Tror uansett det blir vanskelig hvis vi fisker senere i juni... Frister nesten mer å prøve seg på flekkis-havabboren...

Men Dorgetur frister vel mest!! Si ifra når du vil pusse litt...

Og vi må helt klart prøve ørretfiske i nedre otra, Har litt tro på området der...

Lørdag/søndag passer jo alltid bra for min del, de fleste kvelder også for den saks skyld...

Bare si ifra...